tisdag 11 maj 2010

Jag gick vidare till Toys'r'us vid Times Square.Det ska vara världens största leksaksaffär sägs det. Här har man byggt frihetsgudinnan i Lego. Min älskade lilla Felix gillar Lego mer än allt annat och här hade han tyckt det varit roligt att vara med. Här finns även Taj Mahal som byggsats. Över 16 000 bitar...Stands bookstore sägs vara världens största antikvariat. Där går jag gärna in och kollar musikböcker, biografier och dylikt. En liten ögonblicksbild från New York den 11 maj 2010. I Chinatown ser man alltid underliga saker. Här ser man en lösning för folk som inte har takräcke. Här ett skyltfönster man byggt in som ett akvarium. Det kryper massor med humrar på botten. Bara välja en och få den kokt.
Jag gick vidare till mitt absoluta favoritställe i New York. J&R recordstore. Jag köpte för många skivor som vanligt och jag ska dit flera gånger denna resa. Det är det absolut roligaste som finns att sitta någonstans och lyssna igenom det man köpt efteråt. Jag har listor med mig på vad jag ska leta efter. Annars skulle jag få ett spel därinne. Jag köpte bl a Santana, Mountain, Yes, Drivin' and cryin', Jefferson Airplan, mm. Tog sedan tunnelbanan hem och lade mig och vilade lite och lyssnade på lite musik. Nu är jag på Starbucks och bloggar. Sedan vet jag inte om jag ska gå någonstans och ta några öl eller om jag ska gå hem och lägga mig. Klockan är bara 20. Imorgon ska jag till Frihetsgudinnan. Jag brukar inte bry mig om sevärdheter men nu hörde jag att man får gå upp i kronan. Förut har man bara kommit upp till hennes fötter. Jag köpte ett par likadana löparskor som jag har på mig när jag går omkring här. Det är halva priset mot i Sverige.

28 227 steg.

2 kommentarer: