torsdag 20 maj 2010

Började dagen med att gå uppför Amsterdam avenue upp till katedralen på höger sida.
Gick sedan ner till Broadway igen oc käkade frukost på Tom´s restaurant. Bilden från utsidan känns igen från vinjetten till Seinfeldt. Käkade soppa och en gyros wrap. Det såg nästan ut som han var fastlåst, stackaren.
Gick sedan hem och låg på rygg i sängen en god stund innan jag började vandra Broadway söderut. Gick in på Barnes and Nobel. En stor bokhandel där jag också köpte en bok om Woodstock. Kan inte för mitt liv begripa vad denna skylten säger.
Gick sedan upp till Cleopatra´s needle igen. Efter mycket om och men kom Irene dit. Jag satt och väntade på henne. Hon hade köpt en barnbok om New York till Felix och framkallat ett foto på mig och Franklin som jag fick. En fantastisk kvinna som jag vill träffa nästa gång jag åker hit. Vi växlade e-postadresser. Sedan köpte jag en pizzaslice med mig för att äta på tunnelbanan ner till Times square och BB King bluesclub. När jag kom in höll ett förband på att spela. ”Moreland & Arbuckle” hette de och det bluesade på bra. Det var munspel, trummor och gitarr. Ingen bas och gitarristen spelade inga solon. Köpte en skiva av dem. Sedan började Jimmie Vaughan spela och jag trodde inte det var sant. Så dåligt men publiken skrek högt. Han hade ingen som helst känsla i gitarrspelet. Inget uttryck, ingen glädje. Dessutom hade han två på blås som störde det hela. Jag gick därifrån efter fem låtar. Jag gick när han spelade av en sträng. Rena skiten! Tog en fullspäckad tunnelbana hem till hotellrummet för sista gången denna resa.

11 518 steg.

Sitter nu på Starbucks och ska försöka gå till något ställe där jag kan få lite frukost. Jag ska vara ute från rummet kl. 11 och då åker jag direkt till flygplatsen. Planet lyfter mot Sverige runt kl. 17. Runt kl. 7 svensk tid landar jag i Sverige på fredag.

Jag kommer göra något mer inlägg här innan jag avslutat New York 2010. Någon sorts sammanfattning kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar