fredag 14 maj 2010

Åt hamburgare till frukost på ett ställe på Broadway. Gick sedan söderut nerför Amsterdam av. Jag har aldrig gått längs den förut. Solen sken men det hade kommit en ordentlig skur på förmiddagen. Det började bli varmt och jag vek av vid 72:th st mot Central Park. Jag kunde gott tänka mig att ligga där en bra stund. Idag hade jag med musik också. Man så hände det som inte kan hända. Jag mötte min kompis och tidigare kollega på länsstyrelsen, HW och hans flickvän M. Jag visste att de var här men ändå. Vi satt och pratade i parken en stund och sedan gick vi till Grand Central Oyster Bar för att äta ostron. Här är vi nyätna och sedan skildes vi åt. Jag gick norrut igen. Kl 18:15 var jag framme vid Firehouse. Det är åskvärme här nu och det var ordentligt gott med en iskall Budweiser.
Jag satt på Firehouse till klockan 21:30 ungefär. Gick sedan hemåt och slank in på Starbucks för att kolla mail, Facebook och allt det där. Nu knallar jag hemåt för ikväll. Imorgon är det en ny dag i New York. Om det blir fint väder lägger jag mig nog i Central Park och lyssnar på musik.

19 938 steg.

2 kommentarer:

  1. Snygg bild, det syns vem som har varit här längst =)

    SvaraRadera
  2. Ja det var tusan vad färg jag hade. Ska bättra på den ytterligare i Central park idag.

    SvaraRadera