tisdag 11 maj 2010

Tänkte börja dagens inlägg med en inflygningsbild över Manhattan från igår kväll och sedan lite bilder från mitt hotellrum. Det rymmer en dubbelsäng men inget mer. Fönstret går inte att öppna och från golv till tak går ett vattenrör som är så varmt att det inte går att ta i det. Det knäpper och brusar i röret hela tiden också så jag måste sova med hörselproppar. Som tur är finns AC på rummet annars hade jag varit kokt på morgonen. Färgen i rummet är obeskrivbar och fanns heller inte med i min färgsnurra. Låg och lyssnade på nyinköpta skivor igår tills jag somnade. Jag har en galen dag idag när jag bara går och går och shoppar och shoppar. Jag gick längs Broadway från 94:th st imorse ner till City Hall. Jag gjorde några avstickare bl a till 421 Broome st där jag lovat T-res att ta kort på Haeth Ledger´s boendeadress. Här har du huset T-res. Tyvärr var det inklätt för renovering. Jag gick också förbi Apple-store på Broadway och passade på att gå in och känna på en iPad. Det du Per!!!!!
Gick sedan förbi Iridium jazzclub. Ett litet ställe som tar in 125 personer om jag inte minns fel. Jag har varit där flera gånger och det är alltid världsartister som uppträder där. Detta hade jag och Jörgen gärna gått och sett.

Jag återkommer senare idag med ett nytt inlägg.
Klockan är 15:45 här nu så ni lär nog sova när jag återkommer.

6 kommentarer:

  1. Snyggt rum du har fått tag i. Vad kallar du den färgen =). Nu är det nära. Om drygt en timme dvs kl 24.00 åker vi till Arlanda.

    Henrik

    SvaraRadera
  2. Påminner inte färgen om babybajs? Varför tog du med en färgsnurra till andra sidan jordklotet? Undrar Dag

    SvaraRadera
  3. Spacklingsjobbet under fönstret ser inget vidare ut. Förmodar att Franklin inspekterar renoveringsarbetet?

    SvaraRadera
  4. Franklin ligger och gottar sig i kylan av AC:n. Jag har med en färgsnurra för att kunna "fånga" kulörer som jag ser och tycker om. Om jag ser en vägg med en viss kulör någonstans så kan jag koda kulören. Smart va? Ernst har också alltid en snurra med sig...

    SvaraRadera
  5. Innan Jul ska det ligga en iPad på vardagsrumsbordet här hemma ;) Va så säker!

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket att du snokade reda på huset o knäppte ett kort =)=).. du verkar ha en bra och intressant resa! Är bara lite avundsjuk ;O) =)

    SvaraRadera