lördag 1 maj 2010

Har mailat med Ivar i NYC. Vi ska träffas kl 7 PM på torsdag på Firehouse. Då kommer jag troligen inte vara helt nykter. Det kommer att bli ett kärt återseende.
Dagen efter ska jag flyga till Macon i Georgia. Det känns faktiskt lite nervöst inför den resan. Det är mycket tider att passa med bussar och flyg. Jag kommer till Macon ganska sent på kvällen också. Jag kommer att känna mig lite lättad när jag landar i NYC igen och den lilla utflykten är över. Det kommer ändå bli ett minne för livet. Jag har ända sedan jag läste en bok om gruppen "Allman brothers" velat se de platserna som beskrivs i den. Hoppas också jag träffar hippies som var med på den tiden då bandet bodde där.
Som bloggläsarna säkert redan förstått så företar jag mig någon sorts pilgrimsresor till platser som varit viktiga för musikhistorien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar