söndag 16 maj 2010

Gick till Central Park via 77 street för jag visste att det var loppis där på söndagar. Det var mest skräp och smycken. Hittade en t-tröja i alla fall. Idag har det pågått någon sorts Aids-marsch här och tusentals människor har vandrat. Givetvis kom hela tåget förbi när jag skulle in i Central Park så jag höll på att inte ta mig igenom tåget. Jag hade köpt med vatten, ostbågar och snus. De har börjat lansera snus här nu och det är visst ett jäkla liv på tobaksmotståndarna. Ordentlig bruksanvisning på baksidan också. Det låg fyra torra portionssnusar i paketet och de smakade sötsliskigt. Denna hemska bok läser jag nu. Det är en av de sämre böckerna jag läst faktiskt. Lasse Berghagen, däremot, anser att boken är det bästa han läst enligt baksidetexten.
Jag låg bra länge i solen och stundtals var det olidligt hett. Så här ser det ut där jag låg. Sheep medow tror jag platsen heter.Jag gick sedan ner mot stan. Tänkte försöka hitta något ställe att äta ostron på. Jag hade sett skyltar om Happy Hour på ostron men mindes inte vart det var. Hittade stället till slut men happy hour började inte förrän kl 21:30. Gick ner mot 42:th längs 9:th avenue och hamnade plötsligt i en matfestival. Tusentals människor och stånd med matserveringar på båda sidor så långt ögat nådde. Tyvärr hade jag inga dollar så jag kunde inte handla i stånden. Jag gick in på ett ställe och tog en underbar hamburgare istället. Tog sedan tunnelbanan hemåt. Det blir tidig kväll med musiklyssning och egna tankar ikväll.

19 770 steg.

1 kommentar: