torsdag 13 maj 2010

Jag åkte ner till Daffy´s men hittade ingen jacka men däremot ett par byxor. Sedan promenerade jag upp mot 34:th för att leta vidare och få lite frukost i magen. Hittade ett ställe med väldigt goda mackor och så fick jag min efterlängtade soppa till frukost. Satte mig sedan en stund för att smälta maten och få lite efterlängtad värme. Man har stängt vissa gator för biltrafik och låtit möblera trottoarerna lite. Jag tyckte det var så skönt i solen att jag beslöt åka upp till Central Park och lägga mig en stund. Jag låg där i flera timmar och slumrade ibland och tittade på folk ibland. Och tänkte. Oj vad jag tänker. Idag har jag tänkt på kapellet mer än vanligt. Just som jag låg där kom en grupp unga geologer med en lärare och tittade på berget folket låg på. De stod i princip i en ring runt mig vid ett tillfälle.
Gick vidare till den delen som döpts till Strawberry fields. Lennon bodde tvärs över gatan där. Närmare bestämt här. Det här var en riktig stjärna också...
Kolla tygerna på planket! Det är tyger uppspända i ramar. Jag kunde bara inte låta bli att köpa dem. Nu ska jag gå och sätta mig på Firehouse och dricka lite öl i solen.

2 kommentarer:

  1. Ha, ha vi går tydligen i dina fotspår. Igår var vi nere vid frihetsgudinnan och i dag tänkte jag att vi skulle till Central park och då bla se Strawberryfield. Fika någon dag?

    SvaraRadera
  2. Gärna! Idag har jag inget för mig men det är ju svårt att göra upp plats att träffas. Ska vi ta en öl ikväll? Jag kan vara på Firehouse tavern kl 20. Vi säger helt enkelt att jag är där då så får vi se om du/ni dyker upp Det ligger på 522 Columbus avenue i höjd med 84:th st om jag inte minns fel. Vart bor du? Jag bor på W 94:th st mellan West end av och Riversider drive.

    SvaraRadera